Přístup k práci
V práci si zakládám na vytváření bezpečného prostoru a respektujícím přístupu k dětem, dospívajícím a rodičům. Kladu důraz na jedinečnost každého dítěte a rodiny a snažím se vždy najít podporu tak, aby zapadala do světa dítěte a rodiny. Své znalosti pravidelně rozvíjím, aby odpovídaly aktuálním poznatkům o vývoji dítěte a svou práci pravidelně superviduji.

Aktuální pracovní zaměření v rámci psychologické praxe
Ve své praxi se věnuji jak dětem a dospívajícím, tak rodičům. Nejčastěji se na mě klienti obrací s úzkostnými a depresivními obtížemi, bolestmi bez zjevné fyziologické příčiny, náhlými změnami v chování dítěte, obtížemi v chování dítěte, sebepoškozováním, potřebou podpory při traumatickém zážitku či při náročné životní změně a situaci. Dále také přichází na konzultace rodiče, kteří se chtějí lépe vyznat v rodičovství a dětském vývoji. Psychologické poradenství pro rodiče pak mnohdy funguje jako prevence, která vede ke zvýšení šancí na pevné duševní zdraví.
Vzdělání
Absolvovala jsem pětileté studium jednooborové psychologie s profilací v klinické psychologii a psychoterapii na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně, kde jsem následně složila státní rigorózní zkoušku se zaměřením na oblast vývojové psychologie. Po magisterském studiu jsem se rozhodla pokračovat v postgraduálním doktorském studiu v oboru vývojové psychologie. Aktuálně se věnuji výzkumnému projektu, který je zaměřený na měření attachmentu (vazby) od raného dětství do dospělosti v rámci Institutu pro psychologický výzkum Masarykovy univerzity. Výzkumné zaměření na attachment (vazbu) mě provází již od počátku studia psychologie. Absolvovala jsem dvě stáže na Hiroshima University v Japonsku, dále pak stáže na Univerzitě ve Vídni a v dětském krizovém centru v Düssledorfu (Kinderhilfezentrum Düssledorf).
Mým dalším zájmem je oblast neurověd. Od roku 2017 pracuji jako výzkumnice v Národním ústavu duševního zdraví v rámci výzkumného klinického programu a pracovní skupiny neurokognice.
Po celou dobu studia jsem se kromě vývojové psychologie zaměřovala také na klinickou psychologii a psychoterapii. Po absolvování magisterského studia jsem nastoupila do předatestační přípravy v klinické psychologii v ambulanci dětské klinické psychologie. Rozšířila jsem své dovednosti v oblasti psychodiagnostiky širokého okruhu obtíží i terapeutické práci s dětmi. Věnovala jsem se především dětem s úzkostnými a depresivními obtížemi, selektivním mutismem, psychosomatickými obtížemi, vývojovou dysfázií či dětem v tíživé životní situaci. Klinickou praxi jsem poté přerušila z důvodu mateřské dovolené.
Přehled vzdělání
- Bakalářské a magisterské studium jednooborové psychologie s profilací na klinickou psychologii a psychoterapii na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Následně pak složena státní rigorózní zkouška. Aktuálně probíhající doktorské
- Absolvovaný výcvik v Kompletní krizové intervenci
- Absolvovaný výcvik v Nedirektivní terapii hrou zaměřené na dítě
- Absolvovaný akreditovaný kvalifikační kurz Psycholog ve zdravotnictví
- Aktuálně jsem frekventantkou akreditovaného komplexního psychoterapeutického výcviku v Biosyntetické psychoterapii
- V rámci předatestační přípravy v klinické psychologii jsem pak absolvovala několik kurzů zaměřených na psychodiagnostiku, např. kurz Rorschachovy metody.
Praxe
- Aktuálně vedle soukromé praxe dětské psycholožky pracuji také v Národním ústavu duševního zdraví a jsem doktorandkou na katedře psychologie FSS Masarykovy univerzity, kde se podílím na projektu v rámci Institutu pro psychologický výzkum.
- Pracovala jsem jako psycholog ve zdravotnictví v ordinaci dětské klinické psychologie a logopedie.
- Působila jsem na dlouhodobých stážích ve FN Bohunice v Brně, Psychiatrické nemocnici v Brně, FN Hradec Králové, Dětském centru Veská, vedla jsem individuální kognitivní tréninky pro pacienty po mozkových operacích, účastnila jsem se projektu Mind the Mind zaměřeném na destigmatizaci duševních onemocnění
- Absolvovala jsem zahraniční stáže v dětském krizovém centru v Düssledorfu (Kinderhilfezentrum Düssledorf), výzkumné stáže na Hiroshima University v Japonsku a University of Vienna v Rakousku
Vybrané publikace
PhDr. Aneta Siroňová (Cvrčková)
Cvrčková, A. & Lacinová, L. (2017). Citová vazba a její hierarchie, sociální opora a somatizační tendence dříve nasazených kombatantů. E-psychologie, 11(3).https://doi.org/10.29364/epsy.292
Cígler, H., Cvrčková, A., Daňsová, P., Hašto, J., Charvát, M., Ježek, S., Kaščáková, N., Lacinová, L. & Seitl, M. (2019). Experiences in Close Relationships: České verze metod pro měření vazby vycházející z dotazníku ECR. E-psychologie, 13(4).https://doi.org/10.29364/epsy.359
Siroňová, A., Cígler, H., Ježek, S., & Lacinová, L. (2020). Psychometric characteristics of the ECR-RS, structure of the relationship between global and specific attachment–cross-validation of the results using the Czech and original versions of the ECR-RS. Studia Psychologica, 62(4), 291-313. https://doi.org/10.31577/sp.2020.04.806
Umemura, T., Siroňová, A., Lacinová, L., Taniguchi, E., & Imai, T. (2021). Are one’s attachment avoidance toward a particular person and his/her placement of this particular person in the attachment hierarchy inversely overlapping? Four bifactor-analysis studies. Plos one, 16(1).https://doi.org/10.1371/journal.pone.0244278
Hájková, M., Knížková, K., Siroňová, A., Keřková, B., Jonáš, J., Šustová, P., ... & Rodriguez, M. (2021). Cognitive performance and lifetime cannabis use in patients with first-episode schizophrenia spectrum disorder. Cognitive Neuropsychiatry, 26(4), 257-272.https://doi.org/10.1080/13546805.2021.1924649
Rodriguez, M., Knížková, K., Keřková, B., Siroňová, A., Šustová, P., Jonáš, J., & Španiel, F. (2022). The relationships between cognitive reserve, cognitive functioning and quality of life in first-episode schizophrenia spectrum disorders. Psychiatry Research, 310, 114479. DOI:10.1016/j.psychres.2022.114479
Knížková, K., Siroňová, A., Večeřová, M., Keřková, B., Šustová, P., Jonáš, J., ... & Rodriguez, M. (2023). Cognitive flexibility in schizophrenia: A confirmatory factor analysis of neuropsychological measures. Applied Neuropsychology: Adult, 1-8. DOI: 10.1080/23279095.2023.2230508